Chilling, Relaxing and doing absolutly nothing...

4 maart 2015 - Denpasar, Indonesië

Ondanks al onze goede voornemens voor wat we wilden doen op dit kleine paradijslijke eilandje, hebben we ons vooral aan één van deze voornemens heel goed gehouden; relaxen.

De meeste personeelsleden kennen ons inmiddels en schenken al bijna de gewenste cocktails in als we aan komen lopen. We wilden nog een dagje een fiets huren om over het eilandje rond te fietsen, maar dagen uitstellen, was de tijd ineens op en konden we geen fiets meer huren. Net als een avondje op zoek naar de Night markt. Iets wat we ook niet meer hebben gedaan, maar ach na alle markten van dw afgelopen maanden verwachtten we toch niet iets heel erg anders dan dat we al gezien hadden.

Wat we nog wel een keer gedaan hebben, is nog een keer gedoken. Niet meer bij de stomme Fransoos, maar dit keer bij een vriendelijke spanjaard die ons, na ons verhaal over de flapdrol, op alle manieren op ons gemak probeerde te stellen. Onze instructeur was de lokale Adi, die zich netjes aan de afspraken hield en ons niet mee nam dieper dan de 18 meter waar we gekwalificeerd voor waren. En tijdens deze duik waren we weer even tijdelijk in een andere wereld. In een wereld van Lionfish, Mantisshrimp, Giant Pufferfish, Blacktip Reef Sharks en nog veel meer visjes, koraal en zeeleven. Bovendien waren we langs een wrak gezwommen, ons allereerste wrak op de bodem van de zee! Het was een gezonken platform en eigenlijk zag het er precies zo uit als dat je het je voorstelt, namelijk een platform die een beetje scheef lag en begroeid was met groene algen. Desalniettemin waren we weer helemaal gelukkig.

We zouden de volgende dag weer met dezelfde instructeur, maar op een andere plek gaan duiken, maar Ash voelde zich niet helemaal 100% en besloot dat het verstandiger was als zij niet mee ging. Dus ging Bas alleen! Een beetje ontdaan omdat zijn buddy niet naast hem zwom, begon hij zijn duik. Maar als snel was hij het vergeten, omdat de onderwaterwereld zo veel moois te bieden heeft. Een enorme schildpad, een nog grotere Giant Pufferfish, een octopus en zelfs bluespotted rays kwam hij tegen onder water. Wat is duiken toch gaaf!

De dag voor we vertrekken naar Kuala Lumpur gingen we nog even voor het ultieme relaxen, een spa pakket met een uur lang massage, bodyscrub met kokosnoot-vanille en een aroma hydrobad. Heerlijk! Alleen een beetje jammer dat ze binnen het uur zowel de massage als de scrub al hadden gedaan en we niet de afgesproken anderhalf uur hadden gehad. De discussie met de manager was echter snel klaar en we hadden een mooie korting bedongen waar we tevreden mee waren.

Eén van de dingen die we de afgelopen tijd wel geleerd hebben, is om voor onszelf op te komen. En al helemaal als je ergens voor betaalt en je het er niet mee eens bent. Wellicht dat het personeel ons daarom ook een beetje pampert, Ash heeft al een salade teruggestuurd en tijdens het Seafood BBQ buffet wat we danwel gratis aangeboden hadden gekregen, tot twee keer toe de borden terugstuurden omdat ze in onze ogen niet voldoende waren.

Een ander ding wat we hebben geleerd, is de mooie en goede dingen te waarderen en dat ook te uiten. Daarom hadden we de enquête al eerder deze week ingeleverd, met de notitie dat we onze ervaringen en feedback graag met de manager in een face to face gesprek wilden delen. Daar hadden ze wel oren naar en ons gesprek met Adam, de manager, was dan ook geregeld. We gaven ons beklag over bepaalde dingen en complimenten over andere dingen. Adam was zo blij met onze feedback dat hij ons nogmaals een gratis diner aanbood. Dat was niet onze insteek geweest, we hadden juist deze laatste avond naar de Night Markt willen gaan, maar we blijven toch ook Hollanders en we hadden al geen zin meer om zo ver te lopen, dus we namen zijn aanbod aan.

De volgende ochtend werd één van onze aandachtspuntjes al gelijk geïmplementeerd; peper en zout op de ontbijttafels! Het was iets kleins, maar nu al leken ze wat te doen met onze feedback! Bovendien leken we ook andere kleine veranderingen te zien, ze spraken ons aan met onze naam en vroegen direct op we koffie of thee wilden. Even later stond Adam weer aan onze tafel en gaf stiekem toe dat hij vanaf boven had gedirigeerd, maar alsnog.. Het begin is er!

Toen we later bij de receptie kwamen om uit te checken, kregen we nog een kleine verrassing van Adam, 10% korting op onze totaalrekening, omdat onze feedback zo gewaardeerd werd. Wauw, overkill misschien, maar wij vonden het prima.

We hebben een heerlijke week gehad en Gili Trawagan is een eiland waar we absoluut terug willen komen, het liefst in combinatie met wat andere eilanden van Indonesië. Wat een heerlijk land en wat een fantastische mensen, hier zijn we nog niet uitgekeken.

Maar voor nu is het klaar en zijn we op weg naar het volgende avontuur. Via de fastboot naar Bali, een shuttlebus naar het vliegveld en het vliegtuig in naar Kuala Lumpur. Maleisia, here we come!

xx Bash

1. Inge:
    4 maart 2015
    Even proeven aan Maleisië. En dan via Hong Kong door naar huis. Ik kan niet wachten. .....
  2. Opa,oma:
    4 maart 2015
    Niet alleen in Zoetermeer zijn ze in afwachting ook in Rheden tellen we af. Voor jullie nog veel genieten en liefs.xxx