Prep, prep, and more preperation...

15 oktober 2014 - Zoetermeer, Nederland

Test... 1,2,3, TEST...

Werkt dit?

Laten we dan maar gelijk beginnen. Dit is de eerste blog van onze grote reis! Zoals jullie allemaal wel weten hebben we grootse plannen voor het komende half jaar. Even een kleine reminder.. We beginnen in Thailand, dan Loas, Cambodja, Vietnam, Australië, Nieuw Zeeland, Indonesië, Maleisië en als laatste Hong Kong.

Dus....

Aanstaande vrijdag is het dan zo ver! Dan gaat het echt gebeuren. De reis begint! Maar eerst nog een weekje van afscheid, voorbereiding en vooral wachten.

Vrijdag 10 oktober was zowel voor Bas als voor Ash de laatste werkdag. We hebben allebei een aparte dag gehad, zullen we maar zeggen.. Bas heeft in zijn "gecreëerde" kantoortje de ruimte gebruikt om collega's de gelegenheid te geven om een koekje te komen eten en even de hand te schudden. Zijn manager heeft nog even een woordje gesproken over de inzet van de afgelopen periode en bood hem een kado aan namens de hele afdeling. Hierin zat niet alleen een kaart waarin (bijna) alle collega's een berichtje achter hadden gelaten, maar ook cadeaubonnen voor Albelli (fotoboeken) t.w.v. € 85,00! Daar kunnen we een mooi boek van maken als we terug zijn!!

Ook bij Ash was het een vreemde dag. Onder het genot van een stukje taart en wat drinken, kreeg Ash een nachthemd aangeboden met alle namen erop. De achterliggende gedachte... Als Ash de collega's zou gaan missen, kon ze de pyjama aantrekken en ze even knuffelen... Tja... Ach, het gaat om het gebaar, haha! Daarnaast werd een cadeaubon aangeboden voor Bas & Ash om nog even relaxed op reis te gaan door te genieten van een Full Body Massage! (en dat was heerlijk kunnen we in vertrouwen vertellen ;-) ) Een grote zak vol dropjes en geld maakte het geheel compleet. Wauw!

Zaterdag hebben we afscheid genomen van onze liefste vriendjes en vriendinnetjes. We zullen hier maar niet te veel in details gaan treden, maar we kunnen verklappen dat we het erg naar ons zin hadden en blij zijn dat jullie hier bij waren!

Dat het erg gezellig was de zaterdagavond, bleek wel aan de conditie van vooral Ash de volgende dag tijdens het afscheid van de familie... Voor zo ver wij wisten, zou de familie zich verzamelen bij Bas thuis, om hier te genieten van een hapje en een drankje. Wat wij echter niet wisten, was dat onze ouders heel stiekem achter onze rug "de Heeren van Soetermeer" hadden afgehuurd om daar iedereen te ontvangen! Echt super leuk! We hadden dit totaal niet verwacht, maar is zeer goed bevallen! Ons spaarpotje is flink aangevuld en daar willen we iedereen nogmaals heel hartelijk voor bedanken!

Het was dus een heftig weekendje. Maandag hebben we gebruikt voor wat laatste afspraken bij de chiropractor, pedicure en de Ikea! Ikea?! Jaaaaa, want als we terugkomen, hebben we een nieuwe kamer bij Bas thuis! Daar moest natuurlijk wel een mooie kast bij, die we nog even hebben uitgezocht! Dinsdag hebben we gebruik gemaakt van de Full Body Massage.. Wat een heerlijke verwennerij! Woensdag hebben we het hondje weggebracht naar het pension in Brabant en gelijk Bas z'n autootje verkocht!

De rest van de woensdag heeft in het teken gestaan van de voorbereidingen voor de reis. Papieren uitprinten, check list gemaakt, verzekeringen nagekeken, etc. etc.

Morgen is het donderdag, de laatste dag dat we echt in Nederland zijn. Dan gaan we onze tas pakken, de laatste dingetjes halen, check, check, dubbel check en dan ons galgenmaal! We zullen het wel afsluiten in stijl, namelijk met oer-Hollandse pannenkoeken!!

Vrijdag 17 oktober gaat het echt gebeuren. Dan vliegen we via Hong Kong, Bangkok, naar onze eerste bestemming Phuket in Thailand, waar we heerlijk zullen acclimatiseren in een super-de-luxe resort met Ash d'r ouders voor de eerste twee weken.

Hopelijk vinden jullie het leuk om onze verhalen te lezen/volgen. Zo niet, dan lees je het lekker niet!

Kusjes van "Bash"!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Inge:
    15 oktober 2014
    Jawel. Nog eventjes en dan is het zover. Ik wil jullie in ieder geval een hele goede, gezellige tijd toewensen. Veel verschillende culturen en mensen leren kennen. Vooral gezond blijven en veel genieten. Maar het allerbelangrijkste..... ook gezond weer terug komen. Xxxxxxx
  2. Buuffie:
    15 oktober 2014
    Heeeeeel veel plezier you guys!!
    Ik ga ZEKER jullie blog volgen! I will miss you!!!
    Dikke kusss
  3. Bert:
    Xxx
  4. Elvi:
    15 oktober 2014
    Leuk gedaan! Wel regelmatig bijhouden he! Heel veel plezier e tot over een half jaar xxx
  5. Thea kop:
    Hoi Ash en Bas,
    Heel veel geluk en vooral genieten van jullie best wel lange reis. Een hele dikke knuff.
  6. Opa,oma:
    15 oktober 2014
    Heel veel culturen opsnuiven,veel genieten,vooral lief zijn voor elkaar,gezond blijven en goed weer terug komen.
    Dikke knuffels XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
  7. Desire:
    16 oktober 2014
    Jaaaaaa bijna zover !! Hele fijne en goede en gezellige reis !, tot morgen op schiphol xxxxx
  8. Buurman:
    16 oktober 2014
    Na jha dat was het dan.. zoon lief 1 jaar vandaag. Jheeyy zaterdag viere zijn jullie er niet. Doen we bet maar als jullie trug Kome haha

Na fijne rijst en een goeiuh trip doe se daar de groete en dat alles oke gaat.
    Geen ruzie make want je kan niet weg van elkaar (ik gaat naar mama hahaha) je leert mekaar wel onwijs gaaf kenne en dat vind ik wel heel bijzonder.

Ik zeg fijne reis en prettâch verbleif zaol de bloch bei bleiveuh hauweuh
    Dag buurvrouwtje en buurman ;-) :-D
  9. Jacqueline:
    16 oktober 2014
    geniet, beleef, ondervind en kom heelhuids weer terug!
    (Vergeet geen foto's te plaatsen)
  10. Tom en els:
    16 oktober 2014
    Natuurlijk gaan we jullie volgen ! Geniet van alles en beleef de reis van jullie leven. Maar kom alsjeblieft gezond weer terug ! Liefs
    en dikke x van ons.