Chiang Mai and the worst tour guide ever!

11 november 2014 - Chiang Mai, Thailand

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen voor we weggingen uit Mae Sariang. We zagen de Fransen net voor ons vertrekken. Na een prima ontbijtje bij een tentje verderop vervolgden we onze weg naar Chiang Mai. Het was opnieuw een uurtje of drie rijden in totaal, ongeveer 250 kilometer. De weg was gelukkig een stuk beter en behalve een paar langzame vrachtwagens en trucks reed het lekker door.

Aangekomen in Chiang Mai gingen we op zoek naar een hostel, Gong Koaw of zoiets.Hier zouden we voor het eerst echt in een slaapzaal slapen in plaats van een eigen kamer. En eigenlijk hadden we daar heel veel zin in. Wellicht zouden we hier nieuwe mensen ontmoeten. Zodra de eigenaar de kamer liet zien, ontmoetten we James, een 23 jarige jongen uit Engeland. (wat hebben die Engelsen toch met Thailand? Of ontmoeten wij gewoon alleen maar Engelsen?) We raakten al snel aan de praat en besloten samen Chiang Mai in te gaan voor een hapje eten. Hij wist wel een goede plek; de famous lady with the cowboyhat. De dame met de cowboyhoed stond op een lokale voedselmarkt een stukje verderop. Beetje jammer alleen dat het zo ontzettend druk was, dat we geen zin hadden om daar op te wachten. In plaats daarvan gingen we bij een van de buren zitten en bestelden een portie fried rice voor 40 baht per persoon.

Na het eten vertelde James over een uitgaansgebied vlak in de buurt van het hostel en dat we daar wel een drankje konden doen. Dikke prima! Uiteindelijk hebben we tot een uur of 1 zitten praten en discussiëren over tal van onderwerpen maar vooral over LEAN. James had o.a. Archeologie en Antropologie gestudeerd, wat de ontwikkelingen van de mens bestudeerd en daarom was hij bijzonder geïnteresseerd in de LEAN theorieën.

Na de discussies vonden we het wel tijd worden voor een dansje. We liepen goed en wel richting de dansvloer toen er plotseling een gevecht ontstond. Ash liep voorop en stopte op het moment dat het gebeurde. Bas keek op wat er aan de hand was en het gevecht werd groter. Nou ja, gevecht, de mensen waren vooral in een duwgevecht bezig. Bas trok Ash terug om haar weg te halen bij de groter wordende groep toen hij een stokslag kreeg van één van de bewakers! De bewaker had een houten stok van ongeveer 30cm lang en 2cm breed en stond vervaarlijk om zich heen te zwaaien en Bas stond eigenlijk gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek. De stok was precies onder zijn oog op zijn wang terecht gekomen en binnen een paar seconden droop het bloed over zijn gezicht. Klein gelukje met de ervaring van Kickboxen, was de directe reactie om zijn hoofd naar voren te houden zodat zijn kleding niet helemaal onder kwam te zitten.

Uiteindelijk na het schoonspoelen van Bas zijn gezicht werd duidelijk wat de schade was. Een open wondje van een kleine centimeter en een bloeduitstorting naar beneden over zijn wang van ongeveer drie centimeter. Uiteindelijk nog een kleine meevaller, want een centimeter hoger en de stok had zijn oog geraakt en een tikje harder en het had gehecht moeten worden! Leuke plek heb je ons naar toe meegenomen, James! You're the worst guide ever!

Hierna hadden we niet echt zin meer om te gaan stappen en zijn terug gegaan naar het Hostel. Het was inmiddels al half twee geweest en de volgende ochtend worden we al om 9u opgehaald voor de driedaagse tocht. We zijn dus even niet bereikbaar!

xx Bash

1. Corry:
    11 november 2014
    ga vooral naar de avondmarkt met prachtige bloemen!!!!!!!!!

Groetjes en veel plezier in het prachtige Thailand mijn favoriet.
    Gaan jullie nog naar de langnekstam????????
    Tante Corry
  2. Opa,oma:
    11 november 2014
    Ik hoop dat jullie verder niet voor verrassingen ,zoals deze met Bas, komen te staan.En dat de tocht die jullie nu maken aan de verwachtingen voldoet.Liefs van ons.