Golf!

29 oktober 2014 - Choeng Thale, Thailand

Vanmorgen waren we een beetje besluiteloos en na een tijdje rondgekuierd te hebben hadden we nog niks bedacht. Behalve dat we wel zin hadden om weer te gaan ontbijten bij Bake/Pasta/Flame/Sushi/Bongobar. Let wel, het was inmiddels al een uurtje of twee in de middag. De bootreis van gister was blijkbaar toch iets vermoeiender geweest dan we willen toegeven...

Terwijl we naar Bake/Pasta/Flame/Sushi/Bongobar toe reden, kwamen we langs een Drivingrange (oefen golfbaan) en bij gebrek aan betere/andere ideeën, werd de verdere dagbesteding bekend! De Drivingrange was een grappig stukje land met verschillende vlaggen en afstandsbordjes op 50, 100 en 150 meter. Verder lag er op een meter of tien een moerassige plas waar de balletje mooie plonsjes in maakten. De matten waar je van af sloeg waren daarentegen wel in prima staat, zelfs nog beter dan bij de Burggolf in Zoetermeer! De clubs kon je huren en aangezien het de eerste en tweede keer was voor de ouders van Ash, koos Bas de meest gangbare clubs. Meester Bas ging golf les geven!

Dat was leuk! Na een tijdje op de Drivingrange kregen de mama en papa van Ash er ook steeds meer gevoel in en leek het een beetje beter te gaan. Ook op de oefengreen, waar je oefent op de korte afstand en het daadwerkelijk putten (bal in het holletje) ging het na een paar keer oefenen best aardig. Tijd voor een wedstrijdje! Ieder vier ballen, totaal aantal slagen bij elkaar opgeteld. En wat bleek, beginneling Bert won! Met de constantheid van twee slagen per bal, had de papa van Ash de beste score. Bas kwam erachter aan met een mooie score van negen en de score van Ash en de moeder van Ash gaan we maar niet noemen... Hihi.

Na een verkoelend drankje, gingen we terug naar de Drivingrange om onze laatste ballen weg te slaan. En terwijl we klaar stonden, zagen we opeens twee jongens over het veld lopen die elk geslagen balletje moesten oppakken en in een emmertje mee terug naar de kant dragen. Bij Burggolf hebben ze een karretje die de balletjes ophaald en tegelijk een mooi target is om op te mikken, maar twee jongens op slippertjes met een emmertje is niet zo heel handig om op te mikken.. En er lagen toch heel wat ballen op dat veld! Wij met z'n vieren hadden vijf bakken van veertig ballen en naast ons stonden nog minimaal vijf mensen fanatiek te slaan. Tja, zoals al eens eerder gezegd, ze zijn hier goed in werk creëren.

We hebben nog even staan praten met de jongen die bij de golf club werkte, de 24 jarige zuid-afrikaan (donkerblond) vertelde ons dat de gemiddelde Thai (zoals Housekeeper, F&B medewerker, etc.) ongeveer 10.000 baht per maand verdiend, omgerekend ongeveer € 250,00. Hij had hiervoor als Engels leraar gewerkt en verdiende daarmee ongeveer 30.000 baht mee per maand. Ook zei hij dat het eiland Phuket eigenlijk Thailand Light wordt genoemd, omdat hier bijna geen originele cultuur meer te vinden door al het toerisme. Dus wellicht gaan we nog wel hele andere schokkende dingen meemaken in de binnenlanden van Thailand waar we de komende weken doorheen zullen trekken...

Na het golven was het al bijna donker, maar we gingen eerst naar huis voor een verkoelende duik. Er was wel een dakje boven de afslagplaatsen, maar de zon stond precies zo dat als je aan het slaan was, dat je in de volle zon stond. Aangezien het hier ongeveer 35 graden is met een vochtigheidsgraad van ... veel, duurt het niet lang voor het zweet je in je bilnaad staat.

De jongen van de golfclub had ons aangeraden om bij The Black Cat te gaan eten, een restaurantje dicht in de buurt. Een prima Restaurant met prima prijzen en prima smaak. Aangezien de eigenaar een Fransoos was, kende ze hier wél voor-, hoofd- en nagerechten! We hebben dus voor het eerst een echt driegangen menu op! Nou ja, de eerste voorgerechten waren al op voor de laatste nog moesten komen en de hoofdgerechten werden al neergezet terwijl we nog bezig waren aan de voorgerechten. Maar ach, de smaak was weer goed!

Morgen gaan we maar eens kijken wat we gaan doen, voor nu is het hier al bijna één uur en gaan we lekker slapen..

Good night!

xx Bash

1. Opa,oma:
    29 oktober 2014
    Wat een specialisten hebben we straks op het golfveld.Mooi voor Bert als hij straks geen hobby meer zou hebben.Lekker buiten en in beweging.Het is een beetje de eliteclub, maar aan het verzwakken,dus Ash probeer opa over te halen!
    Hier is het vandaag een vreselijke mieserdag,koud en grijs.
    Slapen jullie goed,of is het te benauwd? Ink en Bert zijn al flink aan het aftellen, maar dan gaat voor jullie het grote avontuur beginnen.We leven mee!!!!!!!
    Groetjes en till the next. Opa, Oma
  2. Anneke Nijmeijer:
    30 oktober 2014
    Iedere morgen bij de koffie kijk ik naar jullie reisverslag w
    en foto's. Heel erg mooi. Geniet van alles. Knuffels oma