Laatste dagje Phuket!

31 oktober 2014 - Choeng Thale, Thailand

Morgen is het zo ver! Nog één nachtje slapen en dan gaat de grote reis écht beginnen.

De laatste dag in Phuket was eigenlijk vooral een luierdagje. Rustig ontbeten en daarmee de laatste eieren, spek, ham, worstjes en kaas mee opgemaakt, nog even gezwommen in de regen en uitgebreid gedoucht. Nog een keertje naar de grote mall om hier een nieuwe telefoon voor Bas te halen, aangezien zijn eigen niet meer oplaadt. Het is een Samsung Galaxy Core 2 geworden voor een redelijk betaalbare prijs die niet genoemd zal noemen in verband met eventuele onderhandelingen tijdens verkoop bij terugkomst in Nederland.

Ons laatste avondmaal hebben we genoten in een behoorlijk luxe frans restaurant, waar we hebben kunnen ervaren hoe een wereldkok de smaken van Frankrijk en Thailand combineert. (Het kan natuurlijk niet anders dan dat we het eten uitgebreid moeten behandelen, vooral omdat we verder echt niks gedaan hebben behalve de Ellen DeGeneres Show gekeken, maar niemand zit te wachten op een uitgebreide omschrijving van een Ellen die prijzen uitdeeld aan het publiek, met Nicole Kidman over ware liefde praat en een bijdehand kind wat alleen maar van pizza houdt op bezoek heeft...)

We kregen allereerst een kleine amuse in de vorm van een Wortel-Gember soepje, gek maar wel lekker! De voorgerechten waren daarna ook erg lekker. De kikkerbilletjes van Bert klonken het meest exotisch, maar waren daarentegen het minst lekker. De threesome van tuna, salmon and nog iets was goed bevallen evenals de beef tartaar van Bas. Maar stipt op nummer één, de gamba's in knoflook/peper olie van Ash! (Vind Ash in ieder geval)

De keuze voor het beste hoofdgerecht was moeilijker te bepalen. De Steak Rossini was heerlijk zacht met een lekkere saus, de Eendenborst met Pomelo was uitstekend gebakken met een aparte maar lekkere salade, de Chicken Teriyaki met noodles was prima op smaak en lekker krokant en de Eendenborst gevuld met Gamba's en een Grand Marnier saus was van ongekende kwaliteit. Om het geheel af te maken namen we alle vier een warm chocoladetaartje met aardbeiensorbetijs. Jammie!

Bij het bestellen van de cappuccino kregen we een kleine verrassing. We mochten namelijk zelf de bonen uitkiezen! Braziliaanse, Italiaanse, Colombiaanse, Peruaanse en Decafe. Geen idee wat het verschil is. Ze waren allemaal lekker.

Tja, eenmaal terug in het huisje was en dan tijd om de tassen en koffers te gaan pakken. En hoe het kon, wisten we allebei niet, maar de tassen lijken leger dan op de heenweg. Wellicht krijgen we er gewoon wat meer handigheid in?

De laatste overbodige spullen gaan nog met de koffers mee terug naar Nederland. De handige spullen komen extra in de tassen. De spanning begint weer een beetje te komen. Morgen. Morgen gaat onze grote echte reis beginnen...

xx Bash

1. Jacqueline:
    31 oktober 2014
    Zowaar een voorgerecht en hoofdgerecht dat niet tegelijk geserveerd werd!
    Voor Bert en Inge een heel goede terugreis gewenst en BASH....geniet met volle teugen!
  2. Wilbruns:
    31 oktober 2014
    Ash en Bas jullie grote avontuur samen gaat nu beginnen!! Heel veel succes samen.Vergeet ons niet , wees lief voor elkaar en kom weer goed thuis. XXXXXXopa,oma.
  3. Wilbruns: