Regen in Bangsaphan..

4 november 2014 - Kamnoet Nopphakhun, Thailand

Nadat we wakker zijn geworden in het hostel in Chumphon besloten we snel verder te rijden. Deze stad had naar ons inziens niet heel veel te bieden. Behalve een kleine, gezellig ogende markt langs de zijkant van de weg leek het verder een troosteloze, sombere, maar hardwerkende stad. Wellicht had de regen hier ook een relatieve invloed op, maar het nodigde in ieder geval niet heel erg uit om verder op onderzoek uit te gaan..

Via TripAdvisor waren we nieuwsgierig geworden naar the Theatre Villa in de omgeving van Bangsaphan, ongeveer 100 kilometer ten zuiden van Phra Khiri Khan. Deze plek werd omschreven als klein stukje paradijs op aarde, waar de eigenaren hun uiterste best deden om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. De prijs per nacht was ook wel een aanzienlijk hoger bedrag dan dat we de afgelopen nacht in Chumphon hadden betaald.

Onderweg naar deze plek kwamen we door verschillende giga hoosbui-en (gezinsgrapje!) heen waardoor je ineens niet harder dan een kilometer of 20 kon rijden met een zicht van nog geen 10 meter ver. De ruitenwissers van Vosje de Tweede kent maar twee standen, snel achter elkaar en iets sneller achter elkaar, maar daar heb je in de meeste gevallen vrij weinig aan, omdat ze of te snel of te langzaam gaan..

Eenmaal aangekomen bij de Villa regende het nog steeds. De eigenarrese Jen, kwam ons tegemoet met een paraplu om enigszins droog binnen te komen. Je stond inmiddels tot aan je enkels in de plassen, maar dat is minder erg dan een nat hoofd. Een nacht bleek 1200 baht te kosten, inclusief ontbijt. En water, cola, koelkast, airco, tv, wifi en warme douche. De prima kamer, waarvan we vermoeden dat het nog niet zo heel lang geleden is opgeleverd, kijkt uit op het strand en de zee en heeft ook nog een balkonnetje. Toen we eenmaal besloten hier te blijven, kregen we eerst een fles water en een trosje mini-bananen. Aangezien we nog niet ontbeten hadden en het inmiddels bijna één uur 's middags was, gingen die banaantjes er wel in. Ms Jen vroeg of ze iets voor ons kon maken, bijvoorbeeld een bordje fried rice. Jammie! De reviews hadden niet gelogen, zelfs dit eenvoudige gerecht zat boordevol smaak! Zeker de lekkerste variant van Fried Rice tot nu toe!

Na een tukje wilden we een stukje gaan lopen over het strand en jammer genoeg op het moment dat we weg wilden gaan, begon het opnieuw te regenen. Met de geleende paraplu's opnieuw een poging gedaan. Jammer genoeg waren we hier vrij snel op uitgekeken. We pakten de auto en gingen richting het stadje Bangsaphan ongeveer vijf kilometer verderop. Dat we weer in stedelijk gebied kwamen, was goed te zien door de electiciteitsdraden die weer hoog boven de weg hingen. Even gepind en de tank weer volgegooid. Leuk joh, een volle tank voor ongeveer 30 euro! Hierna zouden we terug gaan naar de Villa, waar we zouden vragen wat er in de omgeving zoal te doen en te zien was en wellicht een hapje eten. Aangezien de Villa wordt gerund door de twee eigenaren, kon het zo maar zijn dat ze even niet thuis waren. Dit was echter niet het geval en we kregen een heerlijke gefrituurde vis (wat voor soort? Geen idee) met sweet and sour sauce met een bordje van de overheerlijke fried rice.

We waren de enige gasten in de Villa en gingen daarom op zoek naar een barretje of iets in de buurt. Hier een potje Pool gespeeld en een drankje gedaan.

Terug in de Villa opgezocht wat we morgen zullen gaan doen en een nieuwe accomodatie geboekt. We verklappen nog niet hoe of wat, maar het is in het stadje Cha-am en kost zeker 250 baht inclusief ontbijt!

xx Bash
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa,oma:
    4 november 2014
    We doen vandaag met jullie mee wat betreft de regen.
    Niet zo`n bui als bij jullie.
    Zo zien jullie ook als je trek hebt hoe een eenvoudig maal smaken kan.
    Voor de volgende dagen heel veel genieten en geen regen!!!
    Lieve groetjes van ons Opa,oma
  2. Annelies ten Hooven:
    4 november 2014
    Net even Theater Villa Bangsaphan opgezocht (lang leve Google). Dat ziet er wel heel goed uit. Geniet er maar lekker van!!
  3. Desire:
    5 november 2014
    Enjoy xx
  4. Anne-Christine:
    5 november 2014
    Wat een avontuur zeg! Echt geweldig. Leuk om jullie reis zo te volgen. Geniet van alle mooie dingen die jullie zien, en natuurlijk van elkaar.
    Bas gefeliciteerd met je vader!
    Dikke kusssss