Suits!

26 oktober 2014 - Patong, Thailand

Vandaag moeten we terug naar Patong om de pakken voor de laatste keer te passen en daarna kunnen we ze eindelijk mee nemen! We hadden afgesproken dat we voor de middag daar weer zouden zijn, zodat ze de rest van de middag eventueel nog de laatste aanpassingen konden maken. Een knoopje hier erbij, een extra stukje innemen daar, de mouwen nog iets verkorten en de bloesjes nog even de finishing touch, Bas zijn Bowtie in dezelfde stof als zijn knopen en details van zijn pak en zijn "hanky", het zakdoekje in de borstzak. LOOKING GOOOOOOOOD! Ashie like!

Na deze laatste fitting moesten we onszelf dus de rest van de dag zien te vermaken. We hadden nu wel bedacht dat het gewoon lekker een strand hang dagje zou worden. Voor zover dat mogelijk was, want na de eerste duik in het (warme) zeewater, begon het al te regenen. We pakten snel onze spullen en gingen bij het eerste de beste tentje onder de parasols aan een tafel zitten. We hadden die ochtend niet al te uitgebreid ontbeten, dus het was wel tijd voor lunch. We beginnen te leren van onze fouten met betrekking tot eten bestellen! In plaats van een voorgerecht/hoofdgerecht te willen nemen, nemen we gewoon allerlei kleinere gerechtjes als een soort tapas! Het wordt toch allemaal zo goed als tegelijk geserveerd. Ook met de hoeveelheid hielden we dit keer rekening. We begonnen met zes items en bedachten dat we altijd nog konden bijbestellen.

Nadat we besteld hadden, begon het alleen nog maar harder te regenen. Zit je dan, in je bikini/zwembroek met je handdoekje om je heen, in de stromende regen onder een parasol die lek is en het water wat zo hoog opspat dat de druppels alsnog van je lichaam af druipen.. Toch maar verder naar binnen gegaan..

En eigenlijk, zoals je kon verwachten, was het eten weer heerlijk! Behalve onze nieuwe favoriete Prawn Cakes, hadden we ook Beef en Chicken saté besteld, die met een heerlijke pindasaus werden geserveerd. Alleen was deze niet zoals bij ons in een donker bruine dikkige saus, maar een kokosmelkwit achtige roze saus met stukjes noot. En lekker! Niet alleen de saté, maar ook de toastjes, salade en combinatie hiervan werden met de saus besprenkeld.

Na een poosje werd het weer lichter in de lucht en hebben we ons terug verplaatst naar het strand. Dit leek voor korte duur, want al snel begon het weer te druppelen. We mogen gewoon niet in de zon liggen hier.. (haha, klinkt dat verwend?) Gelukkig was het vals alarm, want het zette niet door. Helaas voor ons, een uurtje later weer wel. Dus vertrokken we weer naar hetzelfde tentje als waar we eerder hadden gezeten. Dit keer alleen een kopje koffie. Oke, cappuccino dan. En een pannekoek. Twee porties. Met z'n vieren, dus het viel nog mee.. Toch?

Terwijl het weer droger werd en we opnieuw een poging wilde wagen om weer op het strand te gaan liggen, was één van de medewerkers van het tentje op een gammele ladder geklommen naast de muur van het gebouw. Er zat een gat in de dakgoot, waardoor er een dikke straal water naar beneden kwam. En waarom zou je makkelijk doen als het moeilijk kan?! Want in plaats van het gat in de dakgoot te maken, werd er een stuk golfplaat onder de dakgoot gehangen, die een omleiding voor het water vormde, waardoor de straal water in een lagere dakgoot terecht kwam en het probleem ook was opgelost. Tja. Thai zullen we maar zeggen.

De rest van de dag bleef het lekker droog en was de temperatuur erg aangenaam. Het enige probleem is de luchtvochtigheid. Normaal als je naar het strand gaat en je komt uit het water, dan ben je nat en droog je langzaam op. Dan kan je na verloop van tijd het opgedroogde zand van je afkloppen. Dat gaat hier niet. Je droogt namelijk niet echt op. Dus op het moment dat je het zand van je af wil kloppen, komt er eigenlijk alleen maar meer zand bij, waardoor je weer gaat afspoelen in de zee om vervolgens weer met zand aan je voeten terug te komen bij je handdoek.

Na zonsondergang zijn we op zoek gegaan naar een plek om te eten. Nou ja, op zoek, zodra we de spullen in de auto hadden gelegd, werden we al aangesproken of we niet in het restaurant aan de overkant wilde eten. Ach wat maakt het ook uit, prima!

Het was een zelfde soort restaurant als waar we de eerste keer in Patong hadden gegeten. Overdag bestaat het niet, en tegen de schemering staat het er ineens! Allemaal rijtjes met plastic tafels (inclusief gaten in de tafels, waarschijnlijk de reden dat er een tafelkleedje op ligt) en stoelen en met golfplaten afgezette keuken met daarvoor de verse vis, kreeft, shrimp en krabben in de bakken met ijs om uit te zoeken. Vandaag gingen Bas en Ash voor een vis. Uiteraard was er weer de mogelijkheid tot zelf uitkiezen en het onderhandelen over de prijs. Daarna keken we stiekem over de golfplaten muur heen om te kijken hoe het klaargemaakt werd. De vis werd eerst bewerkt met een staalborstel om de schubben te verwijderen. Een klein Thais vrouwtje stond aggressief over de vis te borstelen, totdat ze vond dat de vis schubvrij was. Daarna gebruikte ze een kleine hakbijl om de ingewanden te verwijderen. Dit alles gebeurde in zo'n anderhalve minuut. Daar kan menig kok nog wat van leren denk ik zo...

Na het eten moesten we onszelf nog zeker anderhalf uur weten te vermaken, aangezien we omstreeks negen uur teug bij de pakken moesten zijn. Maar eerst maakten we een stop bij het Novotel. Het voordeel van een Westers uiterllijk, alle personeelsleden denken dat je er verblijft, waardoor je prima gebruik kan maken van de (schone) wc's en daarna rustig weer te vertrekken. Dit was niet de eerste keer dat we hier gebruik van hadden gemaakt, en de portiers begonnen ons al te herkennen haha! Aangezien de heren al vaker hadden staan wachten op de vrouwen, hadden ze gezien dat er in de bar Happy Hour was. Dat betekent Cocktailtime!!

Tja dan gaat de tijd ineens een stuk sneller en toen happy hour was afgelopen, was het ook de tijd om de pakken op te halen. En ze zijn mooi geworden! Een kleine impressie vinden jullie bij de foto's. We hebben Patong nu wel gezien. Denk dat we hier niet meer terug zullen komen.

Weer terug in het appartement, eerst bikini aan en al het zand tussen de billen wegspoelen!

Fijne avond!

xx Bash

1. Annelies ten Hooven:
    26 oktober 2014
    Het lijkt wel of jullie vakantie hebben, zo lekker lui niets doen en lekker eten. Dat zal na volgende week wel anders worden als jullie met z'n tweeën zijn!!

Mooi jurkje voor Ashley. En Bas, kijk nu eens normaal als je op de foto gaat! Maar de pakken zijn wel mooi. Niet te veel eten, anders past het niet meer als je thuis komt.

Dikke knuffel!!